För att visa denna sida krävs ditt medgivande.
Innehåller på sidan kan inte visas med dina nuvarande cookie-inställningar.
Vänligen acceptera cookies som heter ”marknadsföring” för att visa detta innehåll.
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Truckar & Produkter
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Truckar & Produkter
Truckar - Alla modeller
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckar & Produkter
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Vår staplingskran för smådelslager (miniload) är dimensionerad för maximal effektivitet på ditt lager.
Staplingskranen (RBG) för automatiska smådelslager STC 2B1A är med den höga prestandan dimensionerad för maximal effektivitet på ditt lager. Med integrerad energiackumulator och en innovativ konstruktion möjliggörs en ytterst platsbesparande förvaring av smådelar i behållare eller kartonger eller på brickor.
Staplingskranen ger stora fördelar jämfört med konkurrenterna. På så sätt övertygar STC 2B1A både med hög kördynamik och reducerade förflyttningsmått.
Genom sin konsekventa lättviktskonstruktion och användning av energiackumulatorer (SuperCaps), som är speciellt anpassade för kör- och lastegenskaperna, får STC dessutom full pott i fråga om hög energisnålhet och minimal förbrukning.
SuperCaps som del av motorkonfigurationen ger en särskilt intelligent och ekonomisk energistyrning: Energin vid inbromsning ackumuleras i SuperCaps och återförs till drivsystemet för efterföljande accelerationer. Detta ger en betydligt lägre anslutnings- och inmatningseffekt och dessutom kraftigt reducerade driftkostnader.
Även lagervolymen ökas betydligt eftersom STC 2B1A har ett innovativt skenkoncept och Omega-kördrivsystemet. Detta är integrerat i lyftstativets bas och ger de minsta förflyttningsavstånden i sin klass. Dessutom gör den nya, modulära designen av lyftstativet att staplingskranen får en flexibel skalbarhet.
STC 2B1A är världens mest kraftfulla staplingskran för smådelslager i sin klass. Med en körhastighet på mer än 6 m/s vid en maximal acceleration på över 5,3 m/s² kan varuflödet, d.v.s. antalet in- och utlastningar per timme, höjas betydligt. På så sätt tar STC 2B1A täten bland de bästa maskinerna.
SuperCaps är integrerade energiackumulatorer i maskinen som lagrar energi vid bromsning och använder den vid acceleration. Till skillnad från användning av bromsmotstånd kan kopplingen med SuperCaps sänka energibehovet och energikostnaderna med minst 25 %. Strömförbrukningen kan reduceras med upp till 50 %.
Den moderna designen och extrema lättviktskonstruktionen hos lyftstativet har lätta extruderade aluminiumprofiler med stag av pressgjutet aluminium. Detta ger en lägre totalvikt för staplingskranen samt en flexibel skalbarhet hos lyftstativet. Staplingskranen kan ha en lyftstativhöjd på upp till 25 m.
Genom konstruktionen hos körskenorna är golvtvärbalken infällda som en släde i körskenorna vilket reducerar det övre och nedre förflyttningsavståndet betydligt. Löpytan på huvudlöphjulen är bara ca 55 mm över golvet istället för 150 till 250 mm vilket är normalt på marknaden. En annan nyhet är Omega-kördrivsystemet som är platsbesparande integrerad i lyftstativets fot. Med den smala och lätta konstruktionen finns det plats för drivsystemet med två strängar mellan kopplingsskåp och lyftstativ. Detta gör också att det främre och bakre förflyttningsmåttet reduceras betydligt.
STC 2B1A har därmed de minsta förflyttningsmåtten i sin klass. Resultatet är en maximering av lagervolymen.
Användningen av SuperCaps gör det möjligt att lagra energin som frigörs i driften vid inbromsning och återanvända denna. På så sätt kan staplingskranen eliminera kraftiga förbrukningstoppar som uppstår vid acceleration och inbromsning. Detta innebär betydande kostnadsbesparingar för energi och energiförbrukning.
Sortimentet med staplingskranar är konstruerat med en princip om användning av samma delar. Det betyder att mer än 80 % av alla komponenter används också i andra typer av staplingskranar för smådelar. Underhåll och eventuella reparationer kan på sätt utföras snabbt och okomplicerat av Jungheinrich's service. För dig innebär detta reducerade driftkostnader och ökad tillgänglighet.
Nyhetsbrev
Anmäl dig nu