När är rätt tid för ditt företag att starta upp en digitaliseringsprocess? Vi tror att alla företag, oavsett storlek, direkt kan dra fördel av att koppla upp. Det gäller bara att slå en en första ton.
Digitalisering och kopplade system är A och O för en effektivare logistikprocess. Men när är den bästa tiden att börja? Hur mycket koll har du? Som ledande systemleverantör för smarta intralogistiklösningar tror vi att varje företag, oavsett om det är en global aktör eller ett litet eller medelstort företag, direkt kan dra nytta av att koppla upp sina processer. Detta säkrar företagens lönsamhet och långsiktighet.
Med fyra principer gör vi Industri 4.0 tillgänglig för dig.
Ett nätverkssystem må vara komplext. Men det får aldrig vara komplicerat.
Vid första anblicken kan något verka mycket komplicerat, men resultatet utstrålar enkelhet. Detsamma gäller digitalisering och uppkoppling med Jungheinrich. Vi använder vår omfattande processkunskap, omtanke och en djärv känsla av pragmatism för att förenkla utmaningen med Industri 4.0 för dig. Från planering till implementering och daglig drift.
Många av våra kunder anser att enkelheten hos Jungheinrichs lösningar är en av de främsta faktorerna som motiverar dem att ta det kritiska steget in i en till digital framtid. Som en ledande systempartner för kompletta intralogistiklösningar är vi övertygade om att det inte framtidsvisionen av Industri 4.0 som är det viktiga. I stället är frågan hur företag, från globala aktörer till små och medelstora företag, redan idag kan dra nytta av att koppla upp sina processer. Detta säkrar företagens lönsamhet och långsiktighet. Det här sker tillsammans med en partner de kan lita på, en som ger kontinuerlig och konsekvent rådgivning.
Det finns inte EN riktig lösning, utan bara rätt lösning för dig.
Ingen orkester är den andra lik – och alla lager är olika. Med decennier av erfarenhet och djup inblick i ett brett utbud av lagerverksamheter och industrier över hela världen, kan vi korrekt bedöma kraven gällande din intralogistik. Grunden för våra skräddarsydda IT- och automatiseringslösningar läggs inte bara av att titta på ditt lager, utan hela din värdekedja och eventuella förändringar som kan förutsägas tas i beaktande. För att säkerställa att digitalt anslutna maskiner och processer passar för företag av alla storlekar använder vi maskinplattformar och -komponenter som har visat sig fungera bra i praktiken och som anpassats perfekt efter dina behov. Modulariteten hos våra maskiner samt hårdvaru- och programvarulösningar säkerställer maximal flexibilitet, snabb anpassningsförmåga och framtidssäkra intralogistikprocesser.
Automatisering är innovation som lönar sig.
Delvis eller helt automatiserade truckar erbjuder stor potential för optimering vad gäller processtider och -säkerhet, flexibilitet och reducering av fel. För att få dina intralogistikprocesser att vara konkurrenskraftiga behöver du en process som perfekt matchar dina specifika krav. Särskilt då mindre och mindre partier måste flyttas allt snabbare och till en lägre kostnad.
Men alla automatiseringslösningar är inte automatiskt lönsamma. Graden av framgång beror på vilken automatiseringsnivå som passar dina mål. Därför börjar vi med att analysera dina individuella krav och ser till att manuella, delvis automatiserade och helautomatiserade områden i ditt lager arbetar harmoniskt med varandra. Den kritiska faktorn är att din lösning kan anpassas snabbt och flexibelt när det behövs, till exempel under säsongstoppar, vid fluktuationer i efterfrågan, för framtida utmaningar eller för att klara av den framtida tillväxten.
Vår nuvarande automatiseringslösningar sträcker sig från förarlösa transportsystem och transportteknik via automatiserade smålager och pallager till vårt framåtkompatibla lagerstyrningssystem, Jungheinrich WMS, ”metronomen” som sätter takten. Som huvudentreprenör hjälper vi dig ända från planeringsstadiet fram till överlämnandet av den nyckelfärdiga anläggningen. Vi erbjuder också omfattande professionell service och support när projektet är klart.
Läs mer om automatisering med Jungheinrich.
En ny komposition behöver en mycket erfaren dirigent.
Som din tillförlitliga partner, med erfarenhet och framsynthet, kan vi tillhandahålla alla nyckelkompetenser som behövs för digitalisering och uppkoppling av ditt lager från en och samma leverantör. En personlig kontaktperson från Jungheinrich kommer att samordna alla affärsområden för dig och samtidigt ha en överblick över allt. Från planering till nyckelfärdig överlämning och bortom. Vi är där för dig även efter att ditt system har tagits i användning, med ett komplett nätverk av egna servicetekniker över hela världen samt omfattande service, allt från en och samma leverantör. Som ledande systemleverantör planerar vi, bygger och sköter om kompletta lagersystem för dig, samtidigt som vi säkerställer att du alltid är redo för framtiden. Vi studerar och förstår processer och affärsområden och optimerar ständigt samspelet mellan dem, precis som en dirigent. Jungheinrichs smarta lagerstyrningssystem hjälper här till genom att fungera som en digital metronom.
Det effektiva gränssnittet mellan alla affärsområden.
Jungheinrich WMS bestämmer takten i ditt digitaliserade och uppkopplade lager. Denna tillförlitliga, branschoberoende programvara hanterar, kontrollerar och optimerar ditt lager, vilket gör att dina processer förblir effektiva och enkla. Tillförlitlighet är ett av de avgörande kriterierna. Jungheinrich WMS är en fullt utvecklad plattform som ständigt utvecklas, alltid är framåtkompatibel och stadigt växer tillsammans med dina marknadskrav. Eftersom den är modulär kan den anpassas perfekt och anpassar sig därför flexibelt till dina framtida förändringar. På samma sätt som dirigenten för en orkester säkerställer att alla hela tiden spelar perfekt tillsammans. Mer än 150 företag från många olika branscher runt om i världen drar nytta av de effektiva lagringsprocesserna som de uppnår genom att använda Jungheinrich WMS. För enkel åtkomst till digital lagerhantering för små och medelstora lager, erbjuder vi också Jungheinrich WMS Series 2 med standardiserade processer som har beprövats i praktiken.
Jungheinrich WMS
Jungheinrich WMS, vårt lagerstyrningssystem,är dirigenten för det digitaliserade och uppkopplade lagret. Den tillförlitliga programvaran ger en tydlig överblick över vad som lagras var och i vilken kvantitet och kvalitet. Alla intralogistiska processer från varuingång till varuutgång kartläggs och planeras mer effektivt och därmed mer kostnadseffektivt.
Från varuingång till varuutgång har vårt lagerstyrningssystem, Jungheinrich WMS en nyckelroll inom ramen för lagret. De hanterar, kontrollerar och optimerar lagret och säkerställer därigenom hållbara, effektiva och enkla processer, optimalt anpassade till dina behov.
Varuingång i ett lager omfattar processer som insamling, dekonsolidering, kvalitetsinspektion och den faktiska lagringen. Upprätthållandet av perfekt samverkan inom lagret när det gäller varuinsamling omfattar inte bara Jungheinrich WMS, utan också de nödvändiga hårdvarukomponenterna som handdatorer,skrivare, radioterminaler och mobila arbetsplatser..
Med Jungheinrich WMS är alla komponenter i lagret nätverksbyggda och centralt samordnade, från pallställ och truckar till helautomatiserade system eller radiodataterminaler. Som huvudentreprenör erbjuder Jungheinrich en komplett lösning, inklusive problemfri integration av perfekt samordnade funktioner.
Området för varuutgång omfattar orderplockning, utlastning, konsolidering, förpackning och lastning. Jungheinrich WMS möjliggör fullständig organisering av alla aktiviteter och konfigurerar, beroende på utrustningen i ditt lager, det perfekta arbetsflödet.
Digitalisering och uppkoppling är redan mycket vanligt i många områden i vardagen. Som expert inom intralogistik med mer än 60 års erfarenhet vet vi att digitalisering och uppkoppling spelar en viktig roll i ditt lager. I detta sammanhang kommer automatisering att vara en nyckelteknik. Mer om detta berättar Hermann Ammermann, chef för logistiksystemet i vår filial i Bensheim.
Kontakta oss
Logistiksystem
Telefon