Jungheinrich FMS: Fleet Management System
Jungheinrich FMS är den digitala lösningen för effektiv hantering av din truckpark. Vår kunskap är baserad på mer än tio års erfarenhet av lösningar inom Fleet Management. Detta webbaserade verktyg kombinerar truckdata och affärsinformation i ett och samma system, vilket möjliggör kompletta och överskådliga analyser, idealiska att basera viktiga affärsbeslut på.
Tack vare intelligent åtkomstkontroll, rapportering av krockar samt kostnads- och produktivitetsdata kan du använda Jungheinrich FMS för att öka utnyttjandegraden av din truckpark, minska driftskostnaderna och förbättra säkerheten för både medarbetare och maskiner.
Vilka fördelar erbjuder vårt system för truckstyrning?
- Enkel tilldelning av behörighet till truck och pushmeddelanden vid krock för att öka säkerheten.
- Detaljerade affärsanalyser med fullständig kostnadstransparens för att identifiera besparingspotential.
- Djupgående analyser av truckanvändningen för att öka produktiviteten.
- Individuellt konfigurerbara varningar vid kritiska händelser och visuell truckinformation utgör en bra grund för snabba åtgärder.
- Framtidssäker IoT-plattform med valfritt API-gränssnitt.
Vilka funktioner har vårt FMS för truckar?
Maximal säkerhet för medarbetare, truckar och data:
- Enkel tilldelning och kontroll av förartillstånd för enskilda truckar, grupper av truckar eller alla truckar.
- Proaktiv information om utgående förartillstånd.
- Skräddarsydda truckgrupper enligt kundspecifika behov.
- Anonymiserad analys av förarrelaterade aktiviteter.
Reducera antalet krockincidenter och säkerställ truckar i fullgott skick för maximal säkerhet i lagret:
- Automatisk registrering och dokumentation av krockar ger fullständig transparens.
- Pushmeddelanden till ansvariga vid måttliga till allvarliga krockar.
- Förbättrad säkerhet tack vare automatisk krypfart efter allvarlig krock, beroende på kundönskemål.
- Förinställda krockparametrar för alla truckmodeller med möjlighet till individuella anpassningar.
Översikt av all relevanta data:
- Total översikt av storlek och sammansättning på din truckpark på lokal och global nivå.
- Användbar och korrekt information om alla truckar finns alltid tillgänglig.
- Snabb överblick av aktuella drifttimmar för alla maskiner.
Optimera truckanvändningen och minska slitaget:
- Automatisk registrering av aktuella drifttimmar för alla Jungheinrich-truckar med möjlighet till manuell inmatning för annan utrustning.
- Prognostiserade drifttimmar för truckar med fullserviceavtal, i kombination med indikering då gränsvärden överskrids, underlättar att drifttid enligt avtal upprätthålls.
- Snabb identifiering av truckar med ett högt antal drifttimmar för att minimera slitage.
Lättillgänglig kostnadsöversikt:
- Hög grad av transparens för service- och reparationskostnader med separat rapportering av kundskador samt möjlighet till manuell inmatning av kostnader från annan leverantör.
- Enkel identifiering av besparingspotential tack vare fördefinierade kostnads-KPI: er för alla platser och truckar under valbara perioder.
- Jämförbarhet mellan olika kostnadsställen och platser.
- Fullständig tillgänglighet till alla servicerapporter med ett flertal analysmöjligheter och möjlighet att ladda ner pdf-dokument.
Öka produktiviteten med djupgående analyser:
- Snabb och enkel översikt av det faktiska utnyttjandet av truckarna baserat på ett flertal analyser, såsom parallellanvändning eller peakutnyttjande.
- Transparens kring förhållandet mellan produktivt använd och oanvänd trucktid.
- För mer detaljerade analys, komplettera med data från last- och bogseringssensorer som kan väljas till.
Kundtjänst dygnet runt med ett enda klick:
- Smidig serviceförfrågan direkt via portalen.
- Jungheinrich kundsupport tillgänglig 24/7.
- Tydlig översikt av alla öppna och avslutade serviceförfrågningar.
Anpassningsbart Fleet Managementsystem:
- Modulbaserad design: Välj vilka funktioner du behöver.
- Kundanpassning med tillägg enligt din organisationsstruktur (t.ex. kostnadsställen, produktionslinjer).
- Möjlighet att manuellt lägga till data om utrustning från annan leverantör för komplett översikt av hela anläggningen.
- Anpassningsbar struktur med möjlighet att addera kundspecifik information (t.ex. truckars internnummer eller avdelningsbenämningar).
- Anpassad definition av tröskelvärden och truckgrupper.
- Tillval med API-funktion för att möjliggöra dataintegrering med dina system.
- Omfattande anonymiseringsalternativ.
Maximal datasäkerhet:
- Fullständig GDPR-efterlevnad.
- Lagring och bearbetning av data endast inom EU.
- Omfattande anonymiseringsalternativ.
- Rollbaserade rättigheter styr tillgång till data för att garantera konfidentialitet – användare har bara tillgång till den information som de behöver för sitt arbete.
Framtidssäkrad lösning med kontinuerlig utveckling:
- Enkel utvidgning av lösningen tack vare en modulär struktur.
- Kontinuerlig utveckling och förbättring av systemalgoritmer, funktioner och rekommendationer för optimering.
- Den fulla potentialen hos den nya generationens industritruckar används, tack vare total systemintegration och full skalbarhet.