För att visa denna sida krävs ditt medgivande.
Innehåller på sidan kan inte visas med dina nuvarande cookie-inställningar.
Vänligen acceptera cookies som heter ”marknadsföring” för att visa detta innehåll.
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Truckar & Produkter
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Truckar & Produkter
Truckar - Alla modeller
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckar & Produkter
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Under hela sin historia har detta företag handlat med originalutrustning för produktion av fordon och släpvagnar. Under senare tid har sortimentet kompletterats med delar för reparationer som återspeglar fordonets nuvarande värde.
Handeln med reservdelar har kommit att spela en allt viktigare roll sedan slutet av 1990-talet. Den nya byggnaden var nödvändig för att centralisera de olika reservdelslagren som tidigare låg i hela Österrike. Rätt delar fanns alltid i lager, men ofta på fel plats. Därför fattades beslutet att bygga ett centralt distributionslager.
Ett av huvudkraven för det nya lagret: det behövde kunna hantera 75 till 80 % av alla leveranser av delar i Österrike. FZB Kotz svarar för 90% av sin försäljning med cirka 5000 delar från produktportföljen. Ändå måste delar inom kategori B och C också finnas på lagret. Utformningen av lagret behövde skräddarsys att kunna hantera dessa och andra specifika krav på reservdelshanteringen för kommersiella fordon.
Ett av de viktigaste kraven för det nya lagret: det var tvungen att hantera 75 till 80% av alla österrikiska reservdelsleveranser. FZB Kotz står för 90% av sin försäljning med cirka 5 000 delar från produktportföljen. Ändå måste kategori B- och C-delar också finnas tillgängliga i lagret. Därför måste lagrets utformning skräddarsys exakt efter dessa behov och andra specifika krav inom reservdelar för kommersiella fordon.
FZB Kotz bestämde sig för att sköta organisationen och tillsynen av projektet internt. Detta beslut gjorde det möjligt för dem att hålla sig informerade om varje detalj. För att slippa ha parallell kontakt med flera olika delentreprenörer letade de efter en fullserviceleverantör. Valet föll snabbt på Jungheinrich. "Våra erfarenheter med Jungheinrich var oerhört positiva. Vi fick ett komplett bekymmersfritt paket", berättar Andreas Rappold, VD för Fahrzeugbedarf Kotz & Co. KG.
Nyhetsbrev
Anmäl dig nu